Cross Training

 To Cross training ή αλλιώς προπόνηση πολλαπλών δραστηριοτήτων αν και δεν αποτελεί κάποιο νέο τρόπο εκγύμνασης, αποτελεί τη νέα τάση στο χώρο της άσκησης. Πρόκειται για σύνθετη δραστηριότητα, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει πολλές αερόβιες και αναερόβιες δραστηριότητες σε μια μόνο προπόνηση. Μπορεί να συνδυάσει πολλές μορφές προπόνησης σε μια προπονητική μονάδα, Functional training (Λειτουργική προπόνηση), Suspension training (λειτουργεί αποκλειστικά με το σωματικό βάρος του γυμναζόμενου), προπόνηση ισορροπίας κ.α.

Η προπόνηση μπορεί να εφαρμοστεί μέσα στο γυμναστήριο αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο χώρο (indoor, outdoor) . Γυμνάζουμε ολόκληρο το σώμα επιλέγοντας τις κατάλληλες δραστηριότητες, μπορούμε να επιβαρύνουμε ανάλογα, ολόκληρο το μυϊκό μας σύστημα. Επίσης, είναι εύκολα κατανοητό ότι όταν γυμνάζουμε μόνο μια ή δυο μυϊκές ομάδες ανά προπόνηση, ο κίνδυνος τραυματισμού είναι αρκετά υψηλότερος. Δίνοντας επιβάρυνση σε πολλούς μύες, αναπτύσσουμε ομοιόμορφη σωματική ανάπτυξη και έχουμε καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα. Ο συνδυασμός έντασης με διάρκεια βάζει κυριολεκτικά φωτιά στο μεταβολισμό.
Ποια είναι τα
οφέλη όμως; 

  • Αποφεύγουμε τη ρουτίνα της προπόνησης. Εναλλάσσοντας το τύπο της άσκησης, μέσα στη ίδια προπόνηση, είναι πραγματικά δύσκολο να βαρεθείς.
  • Βρίσκουμε εύκολη εφαρμογή.
  • Αερόβια και αναερόβια δραστηριότητα σε μια προπόνηση.