Pilates & ινομυαλγία

Pilates: μία αποτελεσματική και ασφαλής μέθοδος για άτομα που πάσχουν από ινομυαλγία!

Το σύνδρομο της ινομυαλγίας χαρακτηρίζεται από μυοσκελετικούς πόνους καθώς οι μύες, οι τένοντες και οι ινώδεις ιστοί παρουσιάζουν άλγος, που συνυπάρχει με κόπωση και διαταραχές ύπνου. Έιναι μία κοινή ρευματολογική πάθηση, με ένα ευρή φάσμα κλινικών συμπτωμάτων όπως είναι η δυσκαμψία, το πρήξιμο, το μυρμήγκιασμα, το αίσθημα ηλεκτρισμού, το κάψιμο, η αδυναμία κ.α.

Στην πρώτη κλινική μελέτη που έγινε από το Department of Physical Medicine and Rehabilitation, University of Uludag, Bursa, Turkey, βρέθηκε ότι η μέθοδος Pilates είναι μια αποτελεσματική και ασφαλής μέθοδος για τα άτομα με σύνδρομο ινομυαλγίας. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης μελέτης έδειξαν ότι οι ασκήσεις Pilates είχαν θετικές επιδράσεις στον πόνο, ειδικά αμέσως μετά την συνεδρία άσκησης σε σύγκριση με το πρόγραμμα χαλάρωσης / διατάσης, όπου δεν φάνηκε να βελτιώνει αυτήν την παράμετρο.

Οι συμμετέχοντες, οι οποίοι είχαν διαγνωστεί από το σύνδρομο ινομυαλγίας, σύμφωνα με τα κριτήρια του Αμερικανικου Κολέγιου Ρευματολογίας, χωριστηκαν τυχαια σε 2 ομαδες. Στο 1ο γκρουπ, δόθηκε ένα πρόγραμμα ασκήσεων με την μέθοδο Pilates, από έναν πιστοποιημένο εκπαιδευτή σε 25 συμμετέχοντες από 3 φορές την εβδομάδα για 12 εβδομάδες. Στο 2ο γκρουπ ,όπου είχε σχεδιαστεί ως η ομάδα ελέγχου, σε 25 συμμέτεχοντες δόθηκε πρόγραμμα ασκήσεων για το σπίτι (χαλάρωσης/διατατικές). Και στα 2 γκρουπ, πριν (εβδομάδα 0) και μετά την θεραπεία (12η και 24η εβδομάδα) έγινε εκτίμηση από έναν από τους ερευνητές, χωρίς ο ίδιος να γνωρίζει την κατανομή των γκρουπ.

Συγκρίνοντας αυτές τις 2 ομάδες, φάνηκε ότι βραχυπρόθεσμα η μέθοδος Pilates υπερτερεί σε σχέση με το πρόγραμμα ασκήσεων χαλάρωσης / διάτασης, ως προς τον πόνο και την βελτίωση της ευλυγησίας, αλλά δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των ομάδων, 3 μηνες μετά τη λήξη του προγράμματος θεραπείας.

Έτσι οι ερευνητές προτείνουν την μέθοδο Pilates ως μία αποτελεσματική και ασφαλή μέθοδο για άτομα που πάσχουν από ινομυαλγία. Η ανακούφιση από τον πόνο και η αύξηση της ευλυγησίας που προήλθε από τις ασκήσεις Pilates ,μπορεί να συμβάλει στην βελτίωση της σωματικής απόδοσης αλλά και τη μείωση των ενεργειακών απαιτήσεων ως προς την κίνηση των αρθρώσεων (λόγω της μειωμένης έντασης του ιστού).

  Lale Altan, Nimet Korkmaz et al. .2009 American Congress of Rehabilitation Medicine. ΄΄Effect of Pilates Training on People With Fibromyalgia Syndrome: A Pilot Study΄΄ .

 

Η μέθοδος Pilates είναι σαν ένα εγχειρίδιο για το σώμα σας, αφήστε μας να σας βοηθήσουμε
να αξιοποιήσετε στο έπακρον τις δυνατότητές του!

 

 Eri Vavouraki

Private Personal Fitness & Wellness Coaching

Core, Balance, Posture, & Corrective Strength Training

Wellness↔It’s up to you!

LOVE YOUR ASSETS

 

 

 

Pilates & πόνος του αυχένα

Η μέθοδος Pilates Βοηθάει στην ανακούφιση από συμπτώματα πόνου του αυχένα!
Χρόνια πάσχοντες είχαν λιγότερο πόνο και καλύτερη λειτουργικότητα του αυχένα μετά από πρόγραμμα 6 -εβδομάδων.

Άτομα με ιστορικό αυχενικού πόνου βρέθηκε να είχαν σημαντική ανακούφιση των συμπτωμάτων, μετά από μια περίοδο έξι εβδομάδων που ακολούθησαν πρόγραμμα Pilates, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Bodywork and Movement Therapies. Το σημαντικότερο ήταν ότι οι συμμετέχοντες ανέφεραν λιγότερο πόνο έξι εβδομάδες μετά τη τελευταία τους επίσημη συνεδρία Pilates , γεγονός που υποδηλώνει ότι το πρόγραμμα άσκησης είχε προκαλέσει μικρές αλλαγές στη μορφολογία της κίνησης, όπου αυτό είχε μακροχρόνια οφέλη.

Δώδεκα γυναίκες και ένας άνδρας συμμετείχαν στη μελέτη. Προϋπόθεση για να συμμετάσχουν στην μελέτη ήταν να έχουν μέτριο, αλλά υποτροπιάζοντα πόνο στο αυχένα. Οι ενοχλήσεις έπρεπε να υπάρχουν για τουλάχιστον έξι εβδομάδες, ή τουλάχιστον για μια εβδομάδα κάθε μήνα για τέσσερις μήνες. Για τη μελέτη, έκαναν άσκηση με την μέθοδο Pilates μία 1 ώρα την εβδομάδα για έξι εβδομάδες, και καλούνταν να κάνουν μόνοι τους επιπλέον τρεις 20 λεπτες συνεδρίες, κάθε εβδομάδα. Το μάθημα Pilates περιλάμβανε 10-15 ασκήσεις αρχάριου επιπέδου, όπου περιλάμβανε ζέσταμα και αποθεραπεία.

Μετά από το πρόγραμμα των έξι εβδομάδων με την μέθοδο Pilates, οι συμμετέχοντες είχαν ελαχιστοποιήσει την δυσλειτουργία ενώ είχαν βελτιώσει την κινητικότητα στον αυχένα τους σε σχέση με την έναρξη της μελέτης. Βέβαια οι αυχενικοί πόνοι παρέμεναν το ίδιο έντονοι. Με το τέλος της έρευνας οι συμμετέχοντες ενθαρρύνθηκαν στο να συνεχίσουν για τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα το πρόγραμμα Pilates.

Ωστόσο, έξι εβδομάδες μετά τo τελευταίο μάθημα, οι συμμετέχοντες βαθμολόγησαν τον πόνο τους ως μειωμένο και λιγότερο έντονο ενώ η λειτουργικότητά του παρέμεινε αυξημένη. Οι ερευνητές έγραψαν ότι "με συνεχόμενη εξάσκηση οι συμμετέχοντες ενδέχεται να εξελίχθηκαν σε ένα αυτόματο στάδιο εκμάθησης μιας κινητικής δεξιότητας, όπου οι κινήσεις γίνονται περισσότερο υποσυνείδητα".

Mallin G , Murphy S. J Bodyw Mov Ther. 2013 Jul. ΄΄The effectiveness of a 6-week Pilates programme on outcome measures in a population of chronic neck pain patients: a pilot study ΄΄.

 

Η μέθοδος Pilates είναι σαν ένα εγχειρίδιο για το σώμα σας, αφήστε μας να σας βοηθήσουμε
να αξιοποιήσετε στο έπακρον τις δυνατότητές του!

 

 Eri Vavouraki

Private Personal Fitness & Wellness Coaching

Core, Balance, Posture, & Corrective Strength Training

Wellness↔It’s up to you!

LOVE YOUR ASSETS